Door de coronacrisis staan jongeren stil. Want waar doe je ervaring op als de werkvloer verlaten is, je flexcontract wordt stopgezet en stage lopen niet kan? Dat veel jongeren met deze vragen zitten kunnen wij als geen ander beamen. De afgelopen maanden kregen wij van verschillende jongeren geregeld de vraag of ze niet eens met ons mee konden lopen. Dat heeft ons zodanig aan het denken gezet dat we na een aantal vruchtbare brainstormsessies de ‘TWIST Academy’ in het leven hebben geroepen. De TWIST Academy is een uniek en intensief leertraject dat studenten klaarstoomt voor een job in de digitale sector.

“Wij merken meer dan ooit dat de ontwikkeling van de jeugd vanwege de corona-maatregelen stilstaat en de nood aan activiteiten en sociaal contact hoog is. In deze cruciale fase van hun leven moeten veel jongeren hun plannen bijstellen. Met de TWIST Academy bieden we studenten een nieuw toekomstperspectief. De gegenereerde stageplekken kunnen een opstapje zijn naar een rijkgevulde carrière binnen onder andere de marketingsector” -aldus Raymon Truijen van TWIST Marketing

Succesvolle eerste pilot

Onder de studenten is nu al veel enthousiasme voor de TWIST Academy, mede omdat ze direct in de praktijk van professionals kunnen leren. Zesdejaars VWO student Ryan Boskeljon uit Nederweert wilde altijd al de marketing in. Hij meldde zich aan voor de pilot en loopt nu naast zijn school gemiddeld 8 uur per week stage bij de TWIST Acadamy.
Samen met Jeremy van Grootel behaalde hij afgelopen week zijn eerste certificaat voor het voltooien van de Junior Marketing cursus.

“Ik heb tot nu toe al super veel opgestoken bij TWIST! Het fijnste vind ik dat ik vanaf dag 1 serieus word genomen en veel waardering krijg. Dit bleek meteen toen ik in de eerste weken al mee mocht werken aan toffe campagnes voor klanten als zevenvoudig wereldkampioen kickboksen Nieky Holzken. Ik krijg bij TWIST de kans om mezelf te zijn en mijn creativiteit de vrije loop te laten. Ook leer ik om zaken op strategisch niveau te bekijken en me te verplaatsen in uiteenlopende doelgroepen.” 

Vervolg

“Na het succes van de eerste pilot kunnen we niet anders dan doorpakken,” aldus Angela Nijs van TWIST Marketing. “De komende editie van de TWIST Academy zullen we nóg uitgebreider en aantrekkelijker maken. We bieden nu plek aan 12 nieuwe studenten die zich onder andere kunnen specialiseren in verschillende marketing disciplines zoals social media management, content marketing, data-analyse, SEO, SEA en video. Wie het traject succesvol doorloopt, wordt officieel (Google) gecertificeerd, wat een extra toevoeging is op je CV. In een later stadium kunnen de studenten hun opgedane kennis direct in de praktijk omzetten als junior marketeer bij TWIST Marketing.

De TWIST Academy gaat op 1 april 2021 van start voor de duur van 6 maanden. Er zijn slechts 12 plekken beschikbaar, dus wees er snel bij. Aanmelden kan tot uiterlijk 22 maart via de vacaturepagina 

Vraag vrijblijvend een offerte aan

Met een team van online marketing specialisten versterken wij jouw online positie. Wij denken mee over de volledige online strategie. 

Met een team van online marketing specialisten versterken wij jouw online positie. Wij denken mee over de volledige online strategie.