Wil jij een nieuwe website? Pas dan op dat je niet dezelfde fout maakt als veel startende ondernemers. Weet dat jouw website niet automatisch nieuwe klanten of omzet zal gaan genereren. Bezoekers op je website krijgen is op veel manieren mogelijk, maar bezoekers direct op de juiste pagina krijgen is natuurlijk nog belangrijker. Een van de doelgerichtste manieren om bezoekers op de juiste pagina te krijgen is het schrijven van SEO teksten en het installeren van landing pages. In deze blog leggen wij in makkelijke taal uit hoe jij je online vindbaarheid kunt vergroten en verbeteren.

Wat is een landing page?

De naam ‘landing page’ spreekt voor zich: het is een pagina op je website waar een bezoeker op terecht komt na het klikken op een link, advertentie of zoekresultaat. Een landing page is een erg belangrijk onderdeel van jouw marketingstrategie.
Middels een landing page in combinatie met een SEO tekst, kun je de belangrijkste producten of diensten van jouw bedrijf bovenaan in zoekmachines krijgen.
Bezoekers die bijvoorbeeld via Google of social media op jouw landing page komen probeer je hier te enthousiasmeren of aan te sporen tot conversie (call-to-action).

“Google only loves you when everyone else loves you first.”

Wat is SEO?

Een tekst die vaak wordt gebruikt als het gaat over websites.
SEO staat voor Search Engine Optimalisation, Engels voor zoekmachine optimalisatie. Een goede SEO-tekst kan er voor zorgen dat je op één of meerdere zoekwoorden hoog eindigd, wanneer iemand hierop zoekt in zoekmachines, zoals Google.
Een SEO-tekst schrijven doe je door tijdens het schrijven van de tekst bijvoorbeeld rekening te houden met een juiste dichtheid van zoekwoorden (keyword density). Hoe vaak gebruik je een zoekwoord? Ook is het slim om rekening te houden met de zoekwoorden waar jouw doelgroep op zoekt. Middels een zoekwoordonderzoek is het mogelijk te achterhalen wat voor jou de belangrijkste zoekwoorden zijn. Google kan je ook penalties (strafpunten) geven wanneer je teveel zoekwoorden gebruik of je zinnen niet meer correct opbouwt. Het is voor Google natuurlijk geen goede reclame wanneer jij bovenaan in de zoekmachines komt, en de lezer teleur wordt gesteld over een niet relevantie of een slechte tekst.

Voordelen van SEO-teksten

Een correct gebruik van SEO-teksten op je website kan veel opleveren.
We hebben een aantal voordelen opgesomd. 

  • Meer bezoekers
    Goede SEO-teksten kunnen zorgen voor meer bezoekers, aangezien mensen die op zoek zijn naar iets specifieks middels zoekmachines bij jou terecht kunnen komen.
    Een pagina die vaak wordt bekeken is ook voor Google interessanter. Een SEO-tekst kan dus zorgen voor meer bezoekers, waardoor je website nog beter scoort in Google. Je komt zo in een positieve opwaartse spiraal.
    Op de eerste pagina staan bij de zoekresultaten is erg belangrijk. 90 procent van de mensen kijkt enkel op de eerste pagina bij een zoekactie. Een goede SEO-tekst is hiervoor vaak een must!
  •  Eenmalige lange termijn investering
    Wanneer je dankzij SEO-teksten hoog scoort in Google, hoef je vervolgens geen andere advertentiekosten te maken om bovenaan te komen. Je website staat immers al bovenaan. Omdat SEO-teksten voor altijd op je website kunnen blijven staan, zorgt deze eenmalige investering er voor dat je op de lange termijn de vruchten hiervan plukt. 
  •  Doelgerichte bezoekers
    Middels SEO-teksten, zul je gerichtere bezoekers trekken voor je website. Bezoekers op je website hebben is altijd fijn, alleen is het nog beter als deze bezoeker ook daadwerkelijk affiniteit heeft met jouw product of dienst.
    Zo heb je meer kans dat je je product of dienst kwijt kunt aan je bezoekers.
  • Niet alleen op Google!
    Indien je pagina hoog scoort op Google, scoor je waarschijnlijk ook goed op andere zoekmachines. Google mag dan wel de bekendste en grootste zoekmachine zijn, bezoekers van andere zoekmachine’s targeten zoals bijvoorbeeld Bing kan nooit kwaad!
    Deze bezoekers dragen ook bij aan je volume en zijn ook potentiële afnemers van jouw product.

Gemakkelijk meetbare resultaten.
Wanneer je ergens geld in investeert, is het erg fijn wanneer je resultaat kunt meten.  Zo kun je middels Google Analytics meten hoe succesvol je website en SEO-teksten zijn. Aan de hand van deze resultaten kun je snel bijstellen en de teksten eventueel aanpassen.

Ook SEO-teksten en correcte landing pages op jouw website?

Bij TWIST Marketing zijn SEO-teksten een basis onderdeel van het totale online pakket.
Het is mogelijk om door ons nieuwe teksten te laten schrijven of bestaande teksten van jouw website te optimaliseren.
Wil je eens een gratis SEO-check door ons laten doen?
Neem dan eens contact met ons op, zodat we samen op weg kunnen naar de Google top. 

Ook de kracht van video’s gebruiken?

Met een team van online marketing specialisten versterken wij jouw online positie. Wij denken mee over de volledige online strategie. 

Met een team van online marketing specialisten versterken wij jouw online positie. Wij denken mee over de volledige online strategie.